TERAPIAN TAVOITTEITA
SELVITTÄMÄÄN JA TUKEMAAN LAPSEN ELÄMÄNTILANNETTA
SELVITTÄMÄÄN JA TUKEMAAN LAPSEN TOIMINTAKOKONAISUUKSISTA SELVIYTYMISTÄ
SELVITTÄMÄÄN JA TUKEMAAN LAPSEN YMPÄRISTÖSSÄ SELVIYTYMISTÄ
SELVITTÄMÄÄN JA TUKEMAAN LAPSEN TAITOJEN KEHITTYMISTÄ
SELVITTÄMÄÄN JA TUKEMAAN LAPSEN VALMIUKSIEN KEHITTYMISTÄ
SELVITTÄMÄÄN JA TUKEMAAN LAPSEN ELÄMÄNTILANNETTA
- Esim. lapsen vapaa-ajan viettoa, leikkimistä, lepäämistä koulussa/ päiväkodissa / kotona olemista
SELVITTÄMÄÄN JA TUKEMAAN LAPSEN TOIMINTAKOKONAISUUKSISTA SELVIYTYMISTÄ
- Esim. lapsen itsestä huolehtimista (esim. wc-toimintoja, pukeutumista, ruokailua), asioimista, koulussa toimimista
SELVITTÄMÄÄN JA TUKEMAAN LAPSEN YMPÄRISTÖSSÄ SELVIYTYMISTÄ
- Esim. lapsen fyysisessä ympäristössä toimiminen, sosiaalisessa ympäristössä toimiminen, apuvälineiden tarve
SELVITTÄMÄÄN JA TUKEMAAN LAPSEN TAITOJEN KEHITTYMISTÄ
- Esim. lapsen motoriset taidot (liikkuminen, voiman käyttö), prosessitaidot (toiminnan aloittaminen, ohjeiden ymmärtäminen, keskittyminen), psyykkiset taidot (tunteiden ilmaiseminen), sosiaaliset taidot (vuorovaikutustaidot)
SELVITTÄMÄÄN JA TUKEMAAN LAPSEN VALMIUKSIEN KEHITTYMISTÄ
- Esim. lapsen sensoriset valmiudet (eri aistimusten hahmottaminen), motorisia valmiuksia (kehon asento, liikkeiden hallinta, tasapaino), psyykkisiä valmiuksia (stressinsäätely, tunteiden tunnistaminen), kognitiivisiä valmiuksia (vireystila, muisti, ongelmanratkaisu), sosiaalisia valmiuksia (puheen tuottaminen, sanaton kommunikaatio, eri kommunikointikeinot), eettisiä valmiuksia (omat oikeudet ja velvollisuudet, oikean ja väärän hahmottaminen)